BLOG
Paylaş
Paylaş
Nissan'ın Yeni Logosunun Hikayesi

15 Temmuz 2020 günü yapılan lansman ile Nissan yeni logosunu tanıttı. İşte yeni logonun hikayesi:

Amblemin fiziksel kimliği dijital dünyaya nasıl adapte edildi?

İnsanlar, bilgiye erişim ve internetin sunduğu etkileşim potansiyeli ile büyüyor; her zamankinden daha fazla bağlıyız. Yaşamlarımız fiziksel olduğu kadar aynı zamanda dijital… Bu nedenle güçlü markaların her iki alanda da etkili temas noktalarına sahip olması gerekiyor.

Geçtiğimiz 20 yılda Nissan’ın logosu, araçlarında bir yol gösterici ve bundan çok daha fazlası oldu. Müşteriler ve Nissan araçlarının sağladığı sürüş heyecanı arasında bir kimlik, kartvizit, el sıkışma ve ilk selamlama işlevi gördü. On yıllar boyunca Nissan’ın logosu, kurucusu Yoshisuke Aikawa’nin “Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder” anlamına gelen “Shisei tenjitsu o tsuranuku” inancına sadık kaldı.

Nissan’ın yeni “çağrı kartı” bu özü canlı tutarken, son yirmi yılda toplumdaki önemli değişiklikleri de yansıtmakta. Bu, yeni bir sayfa için Nissan markasının ikonik logosunun yeniden canlandırılması niteliğinde.

Nissan'ın yeni logosu, zengin mirasına ve yenilik geleneğine gururla bağlı kalıp geleceğe odaklanıyor. Şirket adı, logonun ortasında yer almaya devam ederek geçmiş kilometre taşlarını ve anıları çağrıştırırken, aynı zamanda evrimi de yansıtan, anında fark edilebilir bir marka sunuyor.

Yeni Logo Tasarım Süreci Nasıl Gelişti?

Yolculuk 2017 yılının yazında, Nissan'ın Global Tasarım Kıdemli Başkan Yardımcısı Alfonso Albaisa’nın Nissan’ın logo ve marka kimliğinde potansiyel değişiklikler üzerine çalışmaya adım atmasıyla başladı. Öncelikli bir evrimden kusursuz bir icada kadar her noktayı incelemek için Nissan’ın Gelişmiş Tasarım Departmanı Genel Müdür Yardımcısı Tsutomu Matsuo önderliğinde bir tasarım ekibi kuruldu. Albaisa “ince, hafif ve esnek” anahtar sözcüklerini önerdi ve Matsuo ve ekibini bu yolculuğa dahil etti.

Aikawa’nın “Tutkulu ol, yenilikçi ol, rakip ol” cümleleri, sonraki iki yılda ekibin çizimlerini yönlendirdi.  

Ekibin, logonun yeni, tamamen elektrikli modelleri aydınlatmasına yönelik karar dahil birkaç değişkeni dikkate alması gerekiyordu. Bu durum, yandığında net bir izlenim bırakmak için logonun ana hattının kalınlığını ölçmek ve elbette arabalardaki aydınlatılmış elemanlar için hükümet düzenlemelerine uygunluk gibi çözülmesi gereken teknik konuları da beraberinde getirdi. Logonun, dijital olarak veya kağıt üzerinde göründüğü gibi aydınlatılmadığında dahi güçlü bir izlenim bırakması gerekiyordu.

Sayısız eskiz ve maketten sonra sonuç, iki boyutlu bir izlenime sahip bir logo oldu. Süreç 3D’de başladı ve sonra 2D’de geliştirildi. 2D formda markayı temsil etmek üzere ilk olarak aydınlatılmış marka amblemi tasarlandı.

Tasarımın genel etkisi, keskin kenarlı, endüstriyel bir histen ‘rafine, tanıdık ve dijital dostu’ bir görünüme geçiş niteliğinde ve Nissan’ın sadece geleneksel bir araç üreticisi olarak değil bir hareketlilik ve hizmet sağlayıcısına evrimini işaret ediyor.

Matsuo konuyla ilgili, “Yeni Nissan logosu, yol gösterici mesajımızı aktarıyor: ‘Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder’. Nissan’da, başarının gücüne olan bu kuvvetli inanç asla değişmedi ve bu, elektrifikasyon, sürücü yardımı ve dijital bağlantısallık konularındaki öncü çabalarımızda görülebilir. Logomuz müşterilerimize, çalışanlarımıza ve topluma olan bağlılığımızı göstermek için tüm bunları bir bakışta iletmesi gerekir.” açıklamasında bulundu.

Müşterilere etkili bir varlıkla ulaşma

Yeni logo, Temmuz ayında hem dijital hem de fiziksel olarak tüm kanallarda görünmeye başlayacak. Nissan’ın elektrikli araçları, Nissan'ın elektrikli bir geleceğe doðru yol aldığını gösteren önemli bir görsel hatırlatma olarak 20 LED (logo yeniden tasarımları arasındaki yıl sayısına karşılık gelir) ile yanan özel aydınlatılmış bir logoya sahip olacak.  

Logo, antetli kağıtlardan bayilere, sosyal medyadan dijital mecralara kadar her ortama uyarlanacak. Dört iterasyondan biri, yeni logonun değişen iletişim noktalarına esnek bir şekilde uyum sağlamasına olanak sağlayacak.

Özellikle bazı dijital ve video uygulamalarında logonun, günümüzün sürekli değişen ortamını, heyecan verici ve ilgi çekici olması için gereken esnekliği yansıtmasına olanak tanınacak.

Markanın ilk crossover EV'si olarak yakın zamanda tanıtılan Nissan Ariya, yeni logo ile tanıtılan ilk otomobil. Akıllı Sürüş, Akıllı Güç ve Akıllı Entegrasyonun üç bacağını tamamen bünyesinde toplayacak şekilde tasarlanan, Nissan Intelligent Mobility’nin yeni ikonu olarak Ariya, logonun sadece yerleştirilmesi değil aynı zamanda uygun hale getirilmesi üzerinde kilit bir etkiye sahip.

Benzer İçerikler
...
4 Gün İzinle 27 Gün Tatil Yapmak 2024'te Mümkün!

2024 yılı takvimine göre, 4 gün izin alarak 27 gün tatil yapabilirsiniz. Nasıl mı? Detaylar bloğumuzda!

Devamını Oku >
...
İstanbul Maltepe Araç Kiralama

Bu yazımızda sizlere İstanbul Maltepe araç kiralama hakkında bilgiler ve bir gezi rehberi sunuyoruz!

Devamını Oku >
...
İstanbul Kartal Araç Kiralama

Bu yazımızda sizlere İstanbul Kartal araç kiralama hakkında bilgiler ve bir gezi rehberi sunuyoruz!

Devamını Oku >
Link Kopyalandı