Nissan'ın Yeni Logosunun Hikayesi

Nissan'ın Yeni Logosunun Hikayesi
Ekleme Tarihi 28 Mayıs 2024
Paylaş:

 

15 Temmuz 2020 günü yapılan lansman ile Nissan yeni logosunu tanıttı. İşte yeni logonun hikayesi:

Amblemin fiziksel kimliği dijital dünyaya nasıl adapte edildi?

İnsanlar, bilgiye erişim ve internetin sunduğu etkileşim potansiyeli ile büyüyor; her zamankinden daha fazla bağlıyız. Yaşamlarımız fiziksel olduğu kadar aynı zamanda dijital… Bu nedenle güçlü markaların her iki alanda da etkili temas noktalarına sahip olması gerekiyor.

Geçtiğimiz 20 yılda Nissan’ın logosu, araçlarında bir yol gösterici ve bundan çok daha fazlası oldu. Müşteriler ve Nissan araçlarının sağladığı sürüş heyecanı arasında bir kimlik, kartvizit, el sıkışma ve ilk selamlama işlevi gördü. On yıllar boyunca Nissan’ın logosu, kurucusu Yoshisuke Aikawa’nin “Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder” anlamına gelen “Shisei tenjitsu o tsuranuku” inancına sadık kaldı.

Nissan’ın yeni “çağrı kartı” bu özü canlı tutarken, son yirmi yılda toplumdaki önemli değişiklikleri de yansıtmakta. Bu, yeni bir sayfa için Nissan markasının ikonik logosunun yeniden canlandırılması niteliğinde.

Nissan'ın yeni logosu, zengin mirasına ve yenilik geleneğine gururla bağlı kalıp geleceğe odaklanıyor. Şirket adı, logonun ortasında yer almaya devam ederek geçmiş kilometre taşlarını ve anıları çağrıştırırken, aynı zamanda evrimi de yansıtan, anında fark edilebilir bir marka sunuyor.

 

Yeni Logo Tasarım Süreci Nasıl Gelişti?

Yolculuk 2017 yılının yazında, Nissan'ın Global Tasarım Kıdemli Başkan Yardımcısı Alfonso Albaisa’nın Nissan’ın logo ve marka kimliğinde potansiyel değişiklikler üzerine çalışmaya adım atmasıyla başladı. Öncelikli bir evrimden kusursuz bir icada kadar her noktayı incelemek için Nissan’ın Gelişmiş Tasarım Departmanı Genel Müdür Yardımcısı Tsutomu Matsuo önderliğinde bir tasarım ekibi kuruldu. Albaisa “ince, hafif ve esnek” anahtar sözcüklerini önerdi ve Matsuo ve ekibini bu yolculuğa dahil etti.

Aikawa’nın “Tutkulu ol, yenilikçi ol, rakip ol” cümleleri, sonraki iki yılda ekibin çizimlerini yönlendirdi.  

Ekibin, logonun yeni, tamamen elektrikli modelleri aydınlatmasına yönelik karar dahil birkaç değişkeni dikkate alması gerekiyordu. Bu durum, yandığında net bir izlenim bırakmak için logonun ana hattının kalınlığını ölçmek ve elbette arabalardaki aydınlatılmış elemanlar için hükümet düzenlemelerine uygunluk gibi çözülmesi gereken teknik konuları da beraberinde getirdi. Logonun, dijital olarak veya kağıt üzerinde göründüğü gibi aydınlatılmadığında dahi güçlü bir izlenim bırakması gerekiyordu.

Sayısız eskiz ve maketten sonra sonuç, iki boyutlu bir izlenime sahip bir logo oldu. Süreç 3D’de başladı ve sonra 2D’de geliştirildi. 2D formda markayı temsil etmek üzere ilk olarak aydınlatılmış marka amblemi tasarlandı.

Tasarımın genel etkisi, keskin kenarlı, endüstriyel bir histen ‘rafine, tanıdık ve dijital dostu’ bir görünüme geçiş niteliğinde ve Nissan’ın sadece geleneksel bir araç üreticisi olarak değil bir hareketlilik ve hizmet sağlayıcısına evrimini işaret ediyor.

Matsuo konuyla ilgili, “Yeni Nissan logosu, yol gösterici mesajımızı aktarıyor: ‘Eğer güçlü bir inancınız varsa, güneşe bile nüfuz eder’. Nissan’da, başarının gücüne olan bu kuvvetli inanç asla değişmedi ve bu, elektrifikasyon, sürücü yardımı ve dijital bağlantısallık konularındaki öncü çabalarımızda görülebilir. Logomuz müşterilerimize, çalışanlarımıza ve topluma olan bağlılığımızı göstermek için tüm bunları bir bakışta iletmesi gerekir.” açıklamasında bulundu.

Müşterilere etkili bir varlıkla ulaşma

Yeni logo, Temmuz ayında hem dijital hem de fiziksel olarak tüm kanallarda görünmeye başlayacak. Nissan’ın elektrikli araçları, Nissan'ın elektrikli bir geleceğe doðru yol aldığını gösteren önemli bir görsel hatırlatma olarak 20 LED (logo yeniden tasarımları arasındaki yıl sayısına karşılık gelir) ile yanan özel aydınlatılmış bir logoya sahip olacak.  

Logo, antetli kağıtlardan bayilere, sosyal medyadan dijital mecralara kadar her ortama uyarlanacak. Dört iterasyondan biri, yeni logonun değişen iletişim noktalarına esnek bir şekilde uyum sağlamasına olanak sağlayacak.

Özellikle bazı dijital ve video uygulamalarında logonun, günümüzün sürekli değişen ortamını, heyecan verici ve ilgi çekici olması için gereken esnekliği yansıtmasına olanak tanınacak.

Markanın ilk crossover EV'si olarak yakın zamanda tanıtılan Nissan Ariya, yeni logo ile tanıtılan ilk otomobil. Akıllı Sürüş, Akıllı Güç ve Akıllı Entegrasyonun üç bacağını tamamen bünyesinde toplayacak şekilde tasarlanan, Nissan Intelligent Mobility’nin yeni ikonu olarak Ariya, logonun sadece yerleştirilmesi değil aynı zamanda uygun hale getirilmesi üzerinde kilit bir etkiye sahip.

dailydrive Blog
Araç kiralama ipuçlarından yolculuk önerilerine, bakım tavsiyelerinden en iyi rotalara kadar rehberlerle dolu blog sayfamız, seyahatinizi en iyi şekilde planlamanıza yardımcı olur.

dailydrive’a Hoş Geldiniz!

dailydrive, Türkiye’de araç kiralama ihtiyaçlarınızı karşılamak için hizmet veren lider platformlardan biridir. Ayrıca Dünya'nın neresinde olursanız olun, Türkiye’deki seyahatleriniz için ihtiyacınız olan aracı kolayca seçebilir ve rezervasyon yapabilirsiniz. İster bir günlük, ister haftalık, ister aylık planlarınız için, hayalinizdeki araçları cazip fiyatlarla dailydrive’dan kiralayabilirsiniz.

Havalimanı Lokasyonları

Şehir Lokasyonları

dailydrive İLE TÜRKİYE’DE ARAÇ KİRALAMA REZERVASYONLARI

dailydrive, turizm sektöründeki uzmanlığı ve yenilikçi yaklaşımıyla Türkiye’de araç kiralama ihtiyaçlarınıza profesyonel çözümler sunar. Şehir içi seyahatlerden tatil planlarınıza kadar her türlü ihtiyaca uygun araç kiralama hizmeti sunarak, size güvenilir bir yolculuk deneyimi vaat eder.

Güçlü teknik altyapısı, kullanıcı dostu internet sitesi ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla dailydrive, bireysel ve kurumsal müşterilerinin beklentilerini en üst seviyede karşılamaktadır. Araç kiralama süreçlerini kolaylaştıran rezervasyon sistemleri ve avantajlı fiyat seçenekleriyle öne çıkan dailydrive, kullanıcılarına zaman kazandıran hızlı ve pratik çözümler sunar.

Günlük, haftalık, aylık veya uzun dönem araç kiralama ihtiyaçlarınıza uygun geniş araç filosuyla da hizmet sunar. Araç çeşitliliği, hem ekonomik segmentten hem de lüks segmentten seçenekler sunarak her bütçeye hitap eder.

Kurumsal çözümlerle her ihtiyaca yönelik esnek hizmet seçenekleri sunan dailydrive, sektörün lider platformlarından biri olmaya devam etmektedir. dailydrive filosunda, otomotiv sektörünün en güvenilir ve popüler markalarından oluşan araç seçenekleri yer almakta olup, yüksek konfor ve kaliteyi bir arada sunmaktadır.

Her araç, düzenli bakım ve kontrollerden geçirilerek müşterilere güvenli bir deneyim sunmayı amaçlar. Hemen rezervasyon yaparak hayalinizdeki aracı cazip fiyatlarla kiralayabilir, keyifli bir yolculuğun tadını çıkarabilirsiniz.